Podsumowanie 2014 roku - Gry

By | czwartek, grudnia 18, 2014 Zostaw komentarz
 
Gdy sprawdzałem jakie gry wychodziły w tym roku i w jakie miałem przyjemność zagrać nieco się zdziwiłem, gdyż nie było za dużo dobrych produkcji. Oczywiście nie mogłem zagrać we wszystko, tak więc ominęły mnie takie tytuły jak Assassin's Creed: Unity, Obcy: Izolacja, Lords of Fallen, Dragon Age III i wiele innych. W tym roku było sporo rozczarowań, jak na przykład Watch Dogs, którego chciałem umieścić na poniższej liście, lecz w końcu tego nie zrobiłem ponieważ aż tak bardzo na to nie zasłużył. Miał wiele zalet, ale nadal była to tylko sandboxowa gra z masą bugów i kiepską optymalizacją, dlatego zamiast niego umieściłem na piątym miejscu inny tytuł.

5. Zaginięcie Ethana Cartera

W trakcie rozgrywki gra mnie nieźle zaskoczyła. Tak pomysłowej przygodówki z takim klimatem i fabułą dawno nie widziałem. Sposób opowiadania historii jest rewelacyjny, dzięki czemu szybko się w niej zanurzymy i niestety szybko skończymy. Grafika jest niesamowicie realistyczna przez co łatwo wejść w ten świat i stać się jego częścią. Niestety tytuł ma sporo wad i jego potencjał nie został do końca wykorzystany. Jednak bardzo fajnie by było, gdyby powstawało więcej takich produkcji.

 

4. South Park: Kijek prawdy

Przed premierą niezbyt czekałem na tę grę ponieważ nigdy nie interesował mnie serial, na podstawie którego ona powstała. Jednak w trakcie gry szybko się przekonałem do kontrowersyjnego humoru, jaki towarzyszy produkcji. A do tego wiele elementów wyszło bardzo dobrze, dzięki czemu cały czas świetnie się bawiłem. Gra potrafiła ciągle zaskakiwać przez co ciężko było się od niej oderwać. Jedyne co mi się nie podobało to liniowość i nieco ograniczone elementy RPG. Reszta za to zupełnie wystarczyła bym cieszył się grą i za każdym razem świetnie się bawił.

3. Far Cry 4

Trzecia część Far Cry'a podniosła wysoko poprzeczkę, czy czwarta część jest jeszcze lepsza? Niestety nie... Można powiedzieć, że wszystko jest tu dokładnie takie same jak w trójcę, lecz niektóre ważne elementy wyszły gorzej. Fabuła momentami jest ciekawa, ale główny bohater i przeciwnik są już mniej ciekawi. Czarny charakter rzadko się pojawia, przez co aż tak nie zaskakuje i nie siedzi nam głowach. A do tego przemiana bohatera jest mniej realna. Poprzednio świetnie się oglądało jego szaloną przemianę. Tu po prostu ciągle się czegoś dowiaduje i strzela jakby nigdy nic... Reszta jest już tak samo dobra jak poprzednio. Wielki, otwarty świat, w którym zawsze jest coś do roboty, rewelacyjne strzelaniny i piękna grafika. Mimo że jest gorsza od poprzedniczki, to nadal jest świetną produkcją.

2. Śródziemie: Cień Mordoru

Jaram się każdą grą rozgrywającą się w świecie Tolkiena, więc ten tytuł musiał mi się spodobać. Nie dość, że rozgrywa się on w Śródziemiu, to jeszcze jest z gatunku RPG i ma w sobie elementy innych świetnych gier. Jak dla mnie same plusy. Walka przypomina to, co znamy z gier o Batmanie, więc wyszła rewelacyjnie, a do tego miejscami całość przypomina trochę Assassin's Creed. Można by narzekać na to, że Cień Mordoru po prostu kopiuje rozwiązania z innych tytułów, ale i tak najważniejsze jest dla mnie to, że świetnie się bawiłem podczas rozgrywki. Choć jest kilka minusów jak na przykład mało ciekawa fabuła, czy niezbyt wyrazisty bohater. Ale i tak całość wyszła bardzo dobrze i jest to jedna z lepszych gier w tym roku.

1. The Evil Within

Nie przepadam za strasznymi grami i nie lubię serii Resident Evil. To już powinno wystarczać bym nie chciał zagrać w powyższy tytuł. Spróbowałem jednak sprawdzić co to jest i już po kilku godzinach się w nim zakochałem. Obecnie sporo horrorów stawia na gwałtowne straszaki, przez co zwykle całość traci na klimacie i chodzi zazwyczaj o to, by przestraszyć gracza. The Evil Within jest jednak inny niż większość nowych gier. Ma świetny, chory klimat, ciekawą długą fabułę i często potrafi przestraszyć nie tylko potworami, ale i dźwiękiem. Najbardziej spodobała mi się mechanika, która przypomina stare gry. Chodzenie, strzelanie, eksplorowanie i oszczędzanie amunicji jest podobne do pierwszych gier z serii Resident Evil i innych horrorów, które wychodziły w tamtym czasie. Świetna gra, której szybko nie zapomnę.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: